De grote hit Smells Like Teen Spirit van Nirvana kwam uit in....
1990
1991
1992
1993
onderwerpen
Dienstverlening en zichtbaarheid
Een team van tien medewerkers, met ieder een eigen muzikale specialisme, maken toelichtingen bij cd’s. De toelichtingen verschijnen ook in een gratis nieuwsbrief, die twee keer per week verschijnt.

Naast de toelichtingen maakt de redactie ook folders en boekjes, tijdlijnen en muziewebwijzers, die de laatste jaren ook steeds vaker, zoals u nu ook doet, digitaal zijn uit te lezen. Van Afrikaanse muziek tot opera, alles met het doel de muzieksmaak van de luisteraar te verbreden.

De CDR timmerde altijd al aan de weg met opvallende slogans en campagnes. Eerst waren er de posters waar in grote letters op stond TE HUUR. Latere slogans waren ‘Van Bach tot Bowie’ en ‘Geen dag zonder Bach’. Bach groeide uit tot het beeldmerk van de Discotheek. Er kwam een eigen kledinglijn, uiteraard uitgevoerd in de zwart-gele huiskleuren. Handig voor de medewerkers voor de CDR wanneer zij promotie maken tijdens één van de Rotterdamse zomerfestivals en te koop voor iedereen die muziek een goed hart toedraagt.

Te Huur! Te Huur!
Jong geleerd is... Jong geleerd is...
bekijk ook deze wijzers
populair
Kindermuziek
Kinderen houden van muziek! Muziekweb heeft een aantal leuke kinderalbums op een rijtje gezet!
klassiek
Frederic Chopin
Wie Chopin zegt, zegt piano. Zijn kunst was een mix van sensitiviteit, expressie en virtuositeit zoals die maar zelden geëvenaard is.