Wanneer was het Swing tijdperk?
1890-1905
1910-1925
1930-1945
1950-1966
onderwerpen
Dienstverlening en zichtbaarheid
Een team van tien medewerkers, met ieder een eigen muzikale specialisme, maken toelichtingen bij cd’s. De toelichtingen verschijnen ook in een gratis nieuwsbrief, die twee keer per week verschijnt.

Naast de toelichtingen maakt de redactie ook folders en boekjes, tijdlijnen en muziewebwijzers, die de laatste jaren ook steeds vaker, zoals u nu ook doet, digitaal zijn uit te lezen. Van Afrikaanse muziek tot opera, alles met het doel de muzieksmaak van de luisteraar te verbreden.

De CDR timmerde altijd al aan de weg met opvallende slogans en campagnes. Eerst waren er de posters waar in grote letters op stond TE HUUR. Latere slogans waren ‘Van Bach tot Bowie’ en ‘Geen dag zonder Bach’. Bach groeide uit tot het beeldmerk van de Discotheek. Er kwam een eigen kledinglijn, uiteraard uitgevoerd in de zwart-gele huiskleuren. Handig voor de medewerkers voor de CDR wanneer zij promotie maken tijdens één van de Rotterdamse zomerfestivals en te koop voor iedereen die muziek een goed hart toedraagt.

Te Huur! Te Huur!
Jong geleerd is... Jong geleerd is...
bekijk ook deze wijzers
populair
Popfestivals
Wat maakt popfestivals zo succesvol? Is dat ‘het festivalgevoel’? Of ligt het toch aan de artiesten? In deze webwijzer maken de redacteurs van Muziekweb een reis langs veertig jaar popfestivals.
wereld
Celtic
Albumtitels als Celtic Voices, Celtic Mystery, Celtic Circle, zelfs Celtic Reiki... Het begrip celtic is duidelijk populair, ook in de muziekwereld. Maar over welke muziek gaat het dan eigenlijk?