Wie bedenkt de 'finger picking' gitaarstijl?
Jimmy Rodgers
Rex Allen
Roy Orbison
Maybelle Carter
onderwerpen
Dienstverlening en zichtbaarheid
Een team van tien medewerkers, met ieder een eigen muzikale specialisme, maken toelichtingen bij cd’s. De toelichtingen verschijnen ook in een gratis nieuwsbrief, die twee keer per week verschijnt.

Naast de toelichtingen maakt de redactie ook folders en boekjes, tijdlijnen en muziewebwijzers, die de laatste jaren ook steeds vaker, zoals u nu ook doet, digitaal zijn uit te lezen. Van Afrikaanse muziek tot opera, alles met het doel de muzieksmaak van de luisteraar te verbreden.

De CDR timmerde altijd al aan de weg met opvallende slogans en campagnes. Eerst waren er de posters waar in grote letters op stond TE HUUR. Latere slogans waren ‘Van Bach tot Bowie’ en ‘Geen dag zonder Bach’. Bach groeide uit tot het beeldmerk van de Discotheek. Er kwam een eigen kledinglijn, uiteraard uitgevoerd in de zwart-gele huiskleuren. Handig voor de medewerkers voor de CDR wanneer zij promotie maken tijdens één van de Rotterdamse zomerfestivals en te koop voor iedereen die muziek een goed hart toedraagt.

Te Huur! Te Huur!
Jong geleerd is... Jong geleerd is...
bekijk ook deze wijzers
over de CDR
50 jaar
In 2011 vierde de Centrale Discotheek Rotterdam haar vijftigste verjaardag. Deze webwijzer gaat over onze geschiedenis en mogelijkheden in woord, beeld en natuurlijk, geluid. 
jazz
Jazz deel 2 - Van jazzfunk tot nu-jazz

Jazzfunk, fusion, acid jazz, jazzdance en nu jazz: vanaf de jaren zestig kreeg de jazzboom allerlei nieuwe scheuten. Lees in deze webwijzer alles over jazz van 1970 tot nu.