Terug naar boven

Vraag en Antwoord


Kan ik ook cd's, muziek-dvd's of lp's kopen bij Muziekweb?
Nee, Muziekweb is een 'bibliotheek' voor muziek op cd en dvd. Wij lenen objecten uit, maar verkopen ze niet.

Hoe verwijder ik een aanvraag?

U kunt een aanvraag annuleren door het verzenden van een e-mail naar info@muziekweb.nl.
Noem daarin uw lenernummer en het catalogusnummer van de te annuleren titel.
Omdat de aanvragen zoveel mogelijk de eerstvolgende werkdag verzonden worden, graag voor 9:00 uur annuleren, anders is er een kans dat de annulering niet meer in behandeling wordt genomen omdat het object al is verstuurd.


Waarom zou ik een waardering geven voor een cd die ik heb geleend?

In Muziekweb worden de gemiddelde waarderingen van de leners aangegeven bij de titelbeschrijving. Dit kan een hulpmiddel zijn voor anderen die een keuze moeten maken tussen verschillende uitvoeringen.
 

Waarom moet ik cookies aanzetten om gebruik te kunnen maken van Muziekweb?

Muziekweb maakt intensief gebruik van cookies voor de correcte werking van de website.
Door middel van cookies kan bijvoorbeeld de verlanglijst worden bijgehouden.
Er is een foutmelding wanneer in de webbrowser de cookies niet zijn aangezet.


Wat is de bedoeling van de verlanglijst?

De verlanglijst is bedoeld als een persoonlijke geheugensteun. Hierop kunnen titels worden opgeslagen die u op een later tijdstip nog eens wilt raadplegen of lenen.
Wanneer bij het aanvragen van een cd de titel gehaald moet worden, dan kunt u dat bij Mijn Muziekweb instellen.
Let op:  wanneer een titel aan de verlanglijst wordt toegevoegd, dan is deze niet automatisch aangevraagd.


Ik mis een titel in de Muziekweb, hoe vraag ik die aan?

Per e-mail kunt u ons voorstellen of een titel voor de collectie besteld kan worden. Op de afdeling inkoop wordt het voorstel beoordeeld en er wordt op gereageerd. Het is helaas niet mogelijk om het zo te regelen dat u als eerste op de hoogte gesteld wordt wanneer de titel beschikbaar gekomen is. U zult dit zelf in de gaten moeten houden en dan zelf moeten reageren.


Hoe kan ik mijn nieuwe e-mailadres doorgeven?

Let op: de adresbestanden voor Muziekweb en die voor de  Nieuwsbrief zijn NIET gekoppeld
Een e-mailadres voor Muziekweb kunt u wijzigen bij Mijn Muziekweb. Log in met uw pasnummer en postcode. Ga naar de link Mijn gegevens. Klik op gegevens aanpassen en voer het nieuwe adres in en bevestig dat.
Een e-mailadres voor de Nieuwsbrief wijzigt u door bij Overig op Nieuwsbrief te klikken en daar uw oude e-mailadres af te melden en uw nieuwe e-mailadres aan te melden.


Wat betekent ‘het maximaal aantal aanvragen is bereikt’?

Aan het aantal objecten dat kan worden geleend is een limiet gesteld. Wanneer u dat aantal hebt bereikt, dan is het niet mogelijk om meer  titels bij Muziekweb aan te vragen.
Objecten die door ons naar de bibliotheek zijn gestuurd en die door de bibliotheek zijn teruggestuurd naar Rotterdam tellen  mee. U kunt met uw bibliotheek contact opnemen wanneer u vaak tegen dit probleem aanloopt.
Wanneer het terugzenden meer dan veertien dagen duurt, neem dan even contact op met de bibliotheek of met Muziekweb.

 

Hoe werkt de aanvraagprocedure wanneer een cd is uitgeleend?

Wanneer u een titel aanvraagt en alle objecten van die titel zijn uitgeleend, dan wordt uw aanvraag automatisch op een wachtlijst gezet. Zodra u aan de beurt bent, krijgt u van ons bericht. In dat bericht staat een link waarop u binnen 24 uur moet reageren wanneer u de titel wilt lenen.
Doet u dat niet, dan wordt de titel aan de volgende op de wachtlijst aangeboden.

Voor leners in Rotterdam: het is ook voor u belangrijk dat u aangeeft dat u de titel wilt lenen. Daarna ontvangt u weer bericht dat u de titel binnen een week kunt afhalen.